måndag 17 maj 2010

Långhelg med käftsmäll

Jag var hos tandläkaren förra veckan, där de drog ut en visdomstand, samt att de fick passa på att laga en annan tand på andra sidan överkäken för att det verkligen skulle bli av. Jag är nämligen inte den som hänger på låset hos tandis direkt. I hate.... pain.
Stackars min käke har värkt illa i nästan fem dagar.
Till slut var jag tvungen att stålsätta mig och SKITA i att ta några tabletter. Jag tänker att effekten av Alvedon och Ipren måste ju rimligtvis avtrubbas efter flitigt användande i så många dagar.

Nu känns det faktiskt mycket bättre, och jag ser ljuset i änden av tunneln.
Dock tror jag det får dröja en tid innan jag utsätter mig för något liknande igen.
Min tandläkarskräck, eller Tandvårdsrädsla som det så fint heter är stävjad för denna gången; mycket tack vare min snälla tandläkare som behandlar mig varsamt och dessutom bedövar mig ORDENTLIGT, så jag inte känner ett smack.

Nästa grej blir hygienisten, men inte förrän om ett halvår när jag är ikapp med kostnaderna för dessa ingrepp!
*Shu*

Inga kommentarer: