söndag 23 maj 2010

Gnällfisa.

Min lilla dotter håller på att få den sista  av framtänderna uppe.
Ja, hon har sett mycket lustig ut medan tänderna vuxit fram.
Det började med två tänder nere till vänster, och sen motsvarande uppe (bara tänder på vänster sida)
Sen kom de nästa två nere på höger sida och sen den yttersta uppe i raden om fyra.

Hon har hela tiden haft det rätt jobbigt med sina tänder och haft feber, bajsat konstigt och mycket (ni som läser och inte är småbarnsföräldrar kan blunda) och gnällt en massa.
Men den här gången... *phu*
Det ylas så man blir galen, igår fick jag byta kläder tre gånger på henne för att hon bajsat ner sig och en hel natts sömn har jag inte fått på säkert en vecka.
Och samliv sen!!! Det har man ju fått stryka totalt.
Ni som nu reagerar och säger; Jo men det är ju så det ÄR att vara småbarnsförälder..
JAG VET, men det är likförbaskat något man förtränger när de ligger där och sover som änglar och man längtar efter en till liten.
Men nu skriver jag detta inlägg och skyller om något på sömnbrist när jag kanske framstår som lite smått galen mamma.

Men det är så det är, och det är också därför jag är tämligen säker på att nummer tre var och förblir den sista. =)

Inga kommentarer: