tisdag 25 maj 2010

Trötthet

Ni vet hur det känns...när man är så trött så man bara kan hitta på anledningar till varför man inte ska gå upp och inte kan hitta EN anledning till varför man ska kliva ur sängen?

I morse var det en så´n morgon.
Jag låg där och tänkte, att nu ringer klockan väl ändå fel tidpunkt?
Det är väl inte arbetsdag i dag?
Jag kan inte ha sovit till fem ännu?

Och sen strategin för att ta sig ur sängen..
Om jag rullar ur; Får troligtvis ont och lite blåmärken, men jag ligger åtminstånde ner fortfarande.
Om jag sträcker på mig en sekund till; Risk finns att jag somnar om, Åh...skönt det vore.
Om Jockes arm ligger kvar där om mig; Så är det ju som om jag ligger fast och faktiskt inte KAN ta mig upp, Nä..vad synd.
Och eftersom jag hörde att det regnade ute;
Det är ju faktiskt farligt att ge sig ut på vägarna i hällregn. Man kan få vattenplaning och glida av vägen!

Man är onekligen väldigt kreativ när man ligger där så trött, så trött.

Inga kommentarer: