tisdag 7 september 2010

Pluggeri och pluggera!

Jag håller på att plugga till Taxichaufför,
jo, ni läste rätt.
Tänker mig att det ska bli ett sån´t där fritt och totalt okomplicerat arbete med hyfsat fria tider som man lätt ska kunna pussla ihop med familjen och annat (kanske studier nästa höst).
Det kan såklart vara så att jag misstar mig, men jag hoppas iallafall.
Jag gillar service, det är verkligen något jag mår bra av och oftast är det också väldigt givande, så varför inte.

Men nu är det också så att för att klara alla delprov så krävs en HEL del kunskap om allt mellan himmel och jord. Koloxidförgiftning-symptom, Hur fungerar en dieselbil- fördelar och nackdelar diesel mot bensin. Sjukvård, första hjälpen och identifikation av sociala och psykiska handikapp,Varför finns SOS-talismaner, beräkna tid och avstånd från Umeå flygplats till Kalix med diverse uppdrag på vägen, Vad säger lagen om vilotider, Var ligger Kinesiska Ambassaden, Vilka vägar leder till Akalla och Bandhagen?

Det är inte lite man ska ha koll på.
men med lite fokus och mycket kaffe och övningsuppgifter, så...

1 kommentar:

Smilla sa...

Vad kul :D Det behövs fler kvinnliga taxichaufförer.