torsdag 21 oktober 2010

Lite hysteriskt sista tiden

Jag är faktiskt lite ledsen att jag inte hunnit skriva av mig något alls här..
Senaste tiden har kantats av smärre hysteri, både inom studierna  och privat.

Vi har lyckats hinna med att göra en Vasektomi på min make,och han har hunnit supa bort sin vigselring,
-Och Nej, det var inte därför Vasektomin utfördes..den var liksom planerad innan.
Självklart kom frågan upp om han tagit av sig den med flit, men detta nekade han, och vad har jag för val än att tro honom?
Nja...glad är jag såklart inte och man kan ju undra hur han hade reagerat om det var ombytta roller.
Jag hade antagligen fått heta både det ena och det tredje skulle jag tro.

I ärlighetens namn orkar jag bara inte bli arg, jag har så mycket annat att tänka på just nu:
Jag jobbar för att bli klar med Taxileget, Springer hos Psykdoktorn så jag kanske kan reda ut begreppen lite samtidigt som jag försöker jonglera läxläsning och lekkamrater till barnen, förutom alla vanliga sysslor som kantar min vardag; Jaga bråkiga säljare och släcka bränder kring missnöjda värdinnor, etc.

Jag hoppas bara att jag kan få lite lugnt omkring mig, så jag kan få bli färdig med det jag ska göra,
och eventuella bekymmer med maken får komma någonstans på, tja vad vet jag..? sjuttioelfte plats någonstans.

Jag förbryllas nämligen ganska ofta av det faktum, att vi inte är i det här förhållandet på riktigt lika villkor och det är såklart något jag måste ta itu med, men det får bli sen... När jag orkar.

Inga kommentarer: